دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
2.jpg

حوزه/ امام جمعه مشگین‌شهر به تبیین نقش اهل‌بیت(ع) در پی‌ریزی نظام تربیتی پرداخت و گفت: مطالعه و تفکر در زوایای مختلف زندگانی اهل بیت(ع) الگوهایی کامل و جامع را برای انسان ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام‌ رضا باوقار عصر امروز در نشست اخلاق مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر، گفت: از آنجایی که انسان به الگوپذیری گرایش ذاتی دارد بنابراین ارائه الگو از بهترین روش‌های تربیت است.

وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم حضرت ابراهیم و انبیای دیگر را به عنوان الگو و پیامبر اکرم(ص) را به عنوان اسوه‌ی حسنه و نمونه‌ی انسان کامل معرفی کرده است.

امام جمعه مشگین‌شهر در تبیین نقش اهل‌بیت(ع) در پی‌ریزی نظام تربیتی اسلام و پیشبرد آن بیان داشت: مطالعه و تفکر در زوایای مختلف زندگانی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) الگوهایی کامل از بصیرت، خودسازی، دانش، ادب، اندیشه، عفت و هزاران صفات الهی دیگر ارائه می‌دهد.

حجت‌الاسلام‌ باوقار تصریح کرد: شعاع تربیتی سیره‌ی معصومین(ع) به قدری گسترده و فراگیر است که برای هر نسلی مطابق با واقعیات زندگی آنها تبلور پیدا می‌کند و برای همه جوامع بشری تا ابد نقش راهنما و هدایتگری دارد.

مطالعه زوایای زندگی معصومین(ع) الگویی جامع به انسان ارائه می‌دهد

مطالعه زوایای زندگی معصومین(ع) الگویی جامع به انسان ارائه می‌دهد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha